Hoe gaan we verder.

In januari hoorden we het vonnis van een zaak die ons al 7 jaar dagelijks bezighoudt.

De eerste 6 jaar in de vorm van een toenemende beperking van ons leven na een verkeerde keuze die niet meer ongedaan gemaakt kon worden. Ik heb veel moeten doen om de praktijk in stand te houden, teksten die op het internet circuleren zijn daar voorbeeld van.

Na 6 jaar lukte het niet meer en de gevolgen zijn ingrijpend.

In ieder geval tot het hoger beroep mag ik zelfstandig geen voorbehouden handelingen doen. Dat betekent niet dat ik mijn werk niet kan voortzetten, maar alleen onder verantwoording van een arts.

Prof. Dr F.C. Visser, met wie ik nu al enige jaren samenwerk, is bereid en in staat om deze taak op zich te nemen.

De gevolgen voor de patiëntenzorg zijn redelijk beperkt: we werken gewoon door, maar de consulten in het Centrum moeten vanaf nu betaald worden. We hebben een minimum tarief berekend en we hopen dat we daarmee uitkomen. De diagnostiek wordt verder uitgebreid. De medicatie, altijd een groot probleem bij CVS/ME, is voorlopig beperkt tot L-carnitine in de vorm van een onderzoek.

Gevolgen voor het wetenschappelijk onderzoek zijn er niet. We gaan verder met alle onderzoeken en we verwachten de eerste resultaten van het lopend onderzoek in de loop van dit jaar.

De website is nog even niet bereikbaar tot ik over 14 dagen terug ben van vakantie.

5 Reacties to “”

  1. Guido den Broeder Says:

    “De consulten in het Centrum moeten vanaf nu betaald worden.”

    Dit behoeft uitleg omdat veel patiënten zich ongerust maken. De vraag is niet of consulten betaald moeten worden (dat lijkt mij normaal), maar of die kosten vervolgens in aanmerking komen voor vergoeding door de ziektekostenverzekeraar.

    Guido den Broeder

  2. Agnes Says:

    Beste dr. Vermeulen,

    Wat hebt u “misdaan” dat u alleen onder verantwoordelijkheid van een arts mag werken? U bent toch arts en doet goed werk in het CVS centrum.
    Wat wordt het tarief dat patienten moeten betalen voor een consult bij u.

    Ik hoop dat uw weer snel zelfstandig mag werken.

    Agnes

  3. Floortje Says:

    Beste Dr. Vermeulen,

    Ik wens u veel sterkte toe. En ik hoop van harte dat nieuwe en bestaande ME/CVS patiënten bij uw Centrum kunnen blijven komen voor behandeling en onderzoek.

    Immers, er zijn maar drie Centra in Nederland (waar ME/CVS wordt erkend als een lichamelijke ziekte), waar ME/CVS-patiënten naar toe kunnen gaan voor onderzoek en behandeling.

    Het is belangrijk dat ME/CVS-patiënten niet in een revalidatie en CGT en GET traject (waar ME/CVS als een psychische ziekte wordt gezien) terecht komen c.q. naar toe worden gestuurd.

    Hartelijke groet, Floortje
    – ME/CVS patiënte –

  4. gieta ramcharan Says:

    Thema ‘”oneerlijke wereld” wordt voor mij weer bevestigd.
    De mensen in dit geval de artsen, zoals Dhr. Vermeulen, die ME/CVS patienten willen helpen, worden gestraft.
    Eindelijk kreeg ik erkenning bij het CVS Centrum, door een arst als mens en nu……………weer onzekerheid en angst??!!

Geef een reactie

