Het CVS/ME Centrum Amsterdam weer actief.

Na een periode van 5 maanden waarin we nagedacht hebben over een manier om door te gaan is het zover.

Het CVS Centrum Amsterdam is weer open en we gaan verder met het onderzoeken van mensen met onbegrepen moeheid met fysieke en cognitieve beperkingen.

We richten ons op de diagnostiek, want er is lang niet altijd sprake van CVS/ME. Daarnaast onderzoeken we de ernst van de beperkingen met onze bekende inspanning en concentratie testen.

En we gaan mensen behandelingen aanbieden. Dat zal tot augustus 2013 bestaan uit begeleiding van de activiteiten met o.m. de hartslagmeting. Daarna breiden we sterk uit na de verwachte komst van de internist.

In de afgelopen maandenwas er tijd om de resultaten van de afgelopen jaren te analyseren en we weten nu dat we zeer nauwkeurig kunnen aangeven waar het probleem zich bevindt dat de beperking veroorzaakt. Ik werk aan publicaties daarover, maar we beginnen om dat toe te passen in de patiëntenzorg.

De uiteindelijke oorzaak van CVS/ME is een verandering van delen van het immuunsysteem. Meting daarvan is nog niet mogelijk in de patiëntenzorg. Wetenschappelijk verantwoorde behandeling is nog verder weg, maar we kunnen wel al veel helpen met het verbeteren van de gevolgen.

Een belangrijk deel van mijn taken is overgenomen door mijn echtgenote, maar ik blijf nauw betrokken bij de patiëntenzorg en het onderzoek.

 

Ruud Vermeulen

5 Reacties to “Het CVS/ME Centrum Amsterdam weer actief.”

  1. Agnes Says:

    Is de verandering van delen van het immuunsysteem oorzaak of gevolg?
    Ik meende dat men er nu van overtuigd was dat de echte oorzaak van CVS/ME in de hersenen gezocht moet worden, maar dat men nog niet weet waar precies (bv. hypothalamus, amygdala).

    Wat weet u hierover?

  2. Rietje Smit Says:

    Beste Heer R.Vermeulen

    Goed dat alles weer opgestart is. Want ik ben ook zo een patient. Mijn huisarts wil mij aanmelden bij Jan van breemen instituut. Maar dit duurd allemaal erg lang. Dus zal zelf verder moeten met alle beperkingen die er momenteel zijn. Het kost mij heel veel energie en gaat ten kostte van mijn sociale leven. Ik wens U en de patienten veel goeds toe en hopelijk word deze aandoening ooit eens erkend en serieus genomen

    Met vriendelijke groet, Rietje Smit

    Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy Note

  3. Guido den Broeder Says:

    Beste Ruud,

    Wij zijn heel blij met deze ontwikkeling!

    Met vriendelijke groet,

    Guido den Broeder
    ME Vereniging Nederland
    http://www.mevereniging.nl

  4. Manon Says:

    Goed te horen dat jullie weer open gaan!
    Is een mooie afsluiting van het jaar.

Geef een reactie

